Wednesday, March 24, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 1A

 PENGENALAN DAN LATAR BELAKANG


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Aku merupakan pelajar Bacelor Sastera Bahasa dan Linguistik Melayu. Namaku Muhamad Zarif Safwan Bin Mohd Najib bernombor matrik 203965. 

Aku dilahirkan pada 2 September 1999 di Hospital Manjung dan kini aku sudah berusia 22 tahun dan menetap di Bagan Serai, Perak. Boleh saja panggil aku Zarif lebih senang. Aku mempunyai 5 adik beradik dan akulah sulungnya. kehidupan latar belakang aku sederhana dan paling penting kehidupan aku berpindah-randah kerana ayahku sering bertukar tempat kerja. Sepanjang 22 tahun ini aku pernah menetap di negeri Sabah dan Johor. Kehidupan berpindah-randah ini menjadikan latar belakang diri aku yang meminati geografi dan sejarah sesuatu tempat. Tetapi tidak seronok juga berpindah-randah tetapi itulah takdir hidup aku. 

Aku juga meminati sukan bola sepak dan futsal kerana sepanjang kehidupan berpindah-randah aku ini sukan ini membuatkan aku mempunyai ramai kawan 😁. Itulah sedikit sebanyak pengenalan dan latar belakang diriku. 

Kalau ada sumur di ladang,

Boleh hamba menumpang mandi,

Kalau ada umur yang panjang, 

Boleh kita berjumpa lagi...





Muhamad Zarif Safwan Bin Mohd Najib 

203965






No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1. BIODATA DIRI   2. CERITA SOSIAL 1 3. PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4. NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5. ASAS GRAFIK MUDAH 6. ASAS GRAFIK WARNA 7. A...